Rehberlik; öğrencinin kendisine yardım etmesini öğreten çalışmalardır.
Rehberlik; öğrencinin kendini tanıması, ortaya koyması, kendi kararlarını kendi vermesi, kendi hayatını kendi yönlendirmesi ve sonuçlarından sorumlu olması işidir.
Rehberlik; isteklilik ve gönüllülüğe dayalı profesyonel bir yardımdır.
Rehberlikte öğrenci hakkında hazırlanan test, anket ve bilgi toplama bir amaç değil, öğrencilere yardımcı olmak için kullanılan araçlardır.
Rehberlikte danışan öğrencilerin özellikleri ne olursa olsun hasta olarak algılanmaz ve özelliklerine, kişiliklerine saygı duyularak çalışmalar yürütülür.
Rehberlikte ilişkiler tek yönlü olmayıp, rehber ile öğrenci arasında karşılıklı saygı, hak, sorumluluk ve işbirliğine dayalı bir etkileşim ilişkisiyle yürütülür.
Rehberlikte öğrenci hakkında edinilen bilgiler açık yakalama, tehdit etme, baskı aracı olarak kullanılmayıp, gizli ve özel her türlü bilgiler onun en verimli şekilde gelişimi için kullanılır ve gizli tutulur.
Rehberlik; öğrencinin karşılaştığı veya ileride karşılaşacağı problemler için öngörü kazandırmak, problemlere hazır hale getirmek, çözüm için beceri ve anlayış oluşturmaktır.
Rehberlik; bireyin benlik ve kişilik gelişimine yardımcı olmaktır.
Rehberlik; disiplin işi değildir. Fakat öğrencilere her türlü uyumları için, program ve birlikte yaşama, bilmeden hatalara düşmemeye yönelik kurallar hakkında bilgi verilebilir.
Rehberlik; öğrencilerin her türlü eğitimi ve gelişimi için uygun ortam yaratmaktır.
Rehberlik; sadece sorunlu olan öğrencilerin problemlerinin çözümüne yardımcı olma ve onlara bir takım hizmetler sunmayla sınırlı değildir. Önleyici, yönlendirici, uyum sağlayıcı, geliştirici, bütünleştirici, aydınlatıcı fonksiyonlarıyla diğer öğrencilere de hitap etmektedir.
Rehberlik; sadece bir psikolojik danışma değil, aynı zamanda bir kişilik hizmetleri topluluğu olarak sağlık, sosyal, kültürel vb. hizmetleri de içermektedir.